which one is ok?

Assalamualaikum,

I know the title for this entry macam dok pehe sikit. But in this entry.. I am gonna share something yang amat diminati malah disukai oleh diri ku. iaitu tentang... COLOUR combination. Macam tak best je topic ni. or macam best (kot) I'm gonna write it anyway.
Colour atau bahasa melayu nya warna.. is something yang kita nampak hari hari bila kita celik mata. Yang some people tak pernah kisah pun dengan kewujudan colour ni. Yang orang asyik kisah masa diorang belajar colour masa zaman tadika dulu. 


Here is my perspective about colour, which is for me .. it is really important in. Fashion!

Colour does effect my mood hokeh. like seriously. 
for example.. macam bila nak ke kelas. Tudung kena match dengan baju and skirt/seluar.(typical girl)
andd... kena match dengan weather. (weird kan?) like kalau hari tu gloomy macam nak hujan.. I am gonna wear grey or something dull. If panas, am gonna wear something yang pastel and bright. and.. so on.

So now, lets play this colour combination with me! 

here are some suggestion from me to you guys out there.. yang mana tau , tak tau nak combine which colour to which. 

LETS! 


1. First. I am gonna choose Green.



takda masa nak snap gambar botol ribena. ye gambar google
Purple/Maroon/Magenta/Yellow/Pink are never "not okay" for green. These colour gonna cheers up your mood. tengok gambar ribena tu pun boleh tau the colour sangat ceria macam "kanak kanak ribena" (hambar)

Oh and I support green with black to sebab that colour nampak macam elegant gitu. Justeru, kalau tak tau nak dress up apa yang suits dengan green.. cuba lah dengan warna warna tersebut hokeh.


NEXT.


2.  Second, I would like to choose pastel colours. Siapa yang tak tau apa tu pastel colour.. meh saya explain sikit. Mengikut pemahaman saya.. pastel clour ni sejenis shading of colours yang nak ke bright bright lembut gitu. paham? if tak paham boleh google hihi :*

gambar google

More like those colours yang ada dekat dalam gambar tu. semua tu pastel. Trust me, girls/woman sekarang memang go for pastel. boleh tengok segala jubah/tudung/skirt/kasut/stokin seeeemuaa pastel. One of the reason is sebab sangat sejuk mata memandang. and more to earthy (ala ala earth colour la) . Pastel always go with pastel. So if you girls.. ada pastel blue punya skirt. tapi takda baju blue pnya baju (takkan nak match match blue and blue je) so dont worry.. just ambik apa apa baju yang pastel colours, pastel puple ke, pastel turqoise ke or pastel apa apa pun. Akan suits punya :D trust me.


3. And the last one that I would suggest my favorite colour is...... brown/jingga/oren *er lebih kurang je semua*

this google thing is so the same the taste with the me yo know! tengok shading dia. same as what i thought.

colour ni lagi la senang nak match sebab dia colour tanah. and all colours of skin would be no problem. yang ni memang earth colour :) I love it. sama ada dia bright ke dark ke.. sesuai sangat.
and i prefer the most to wear grey with those colours.

that is all peepalss. nanti kalau ada lagi colour yang baru wujud.. I will share more, hew hew.
I really hope that I already helped those out there who has problems with colours.
ok esok saya nak ke majlis tunang orang and am gonna wear grey jubah and bright peach tudung. hihi
have a good day everybody!



Posted by Nur Farhana

Comments

Popular posts from this blog

#Ananasgoodmood Shawls Giveaway

Ananasgoodmood tiny giveaway :p

My Masters' Journey 101