4 Things - My life with Braces

Assalammualaikum,

Hye everyone!




I am not sure whether I dah share ke belum pasal my braces dengan you guys. But for those yang sudi membaca blog ni, ofcourse tahu yang I am wearing braces right now.

For those yang nak tahu, I wear braces dah nak setahun macam tu and I buat dekat Klinik Pergigian Aina dekat Kajang, Waze je confirm jumpa. Bukan nak promote ke apa but I like the clinic and the price is affordable. Very okay.

Oh the main point I write this post bukan nak cakap tu.. But nak focus kan 4 things that changed myself since I wear braces.

4 Things

1. I brush my teeth every night.

Okay laa memang everyone wajib gosok gigi memalam pun kan.. but to be honest, I skipped sometimes. Hahaha but I did not since I wear braces. Well thats one of the things that changes me to be better!


2. I FLOSS

One thing I do not like about floss is because, for those yang jarang buat.. mesti akan berdarah la gusi sebab kita floss celah celah tu kann. But since dah pakai braces.. kena la iols merajinkan diri untuk floss gigi. And guess what. I like it cuz whenever I floss.. gigi sumpah rasa macam bersih and bebas bakteria !


3. I eat less.

Mesti korang rasa best kan dengar statement, Pakai braces, susah nak makan, and poof youre kurus sebab makan sikit. Well why do I say that because, whenever I eat (especially nasi) it will stuck celah celah bracket and wire braces ni. Kalau makan kat rumah tak kisah la nak tgok gigi ke and use toothpick ke apa kan..  But for me, to pull out the nasi/ lauk yang lekat dekat gigi tu saangat leceh. Hence, the less eating. :)


4. Bracket Elastic Rubber band.


Most 'complicated' things during wearing braces adalah untuk pilih warna Rubber band every single time appoinment. Colours are not that banyak, I ve tried selang seli , atas bawah lain, same colour je semua. And I tell you what.. choosing colour for your braces is the bestest ever! Its like youre new person every month. Haha



So thats all for this post. It is such a simple entry.. but here! My happy faces with my braces on :)
Always remember, take care of your teeth especially for those who are wearing braces








Posted by Nur Farhana

Comments

  1. sy pun pakai braces.x sampai setahun lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe nanti lama lama mesti cantik gigi!

      Delete
  2. terimakasih atas informasinya.. dan jangan lupa kunjungi link kami
    di https://goo.gl/fqVVMk

    ReplyDelete
  3. dahh lama tak jejakk ke blog niii arghh rindu ahaha

    I'm ex-braces girl, and I'm happy walaupun kena pakai retainer forever.. klu kat klinik krjaan, kitaorg ada 3-4 colour je boleh pilih. Dan boleh pilih satu je. Tapi yelah, sebab free jadi xleh complain hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

#Ananasgoodmood Shawls Giveaway

Ananasgoodmood tiny giveaway :p

My Raya Haul 2023