My Matte Lipstick !






Assalammualaikum,



Hello hye!


Yeah so girly gitu cuz am gonna talk about matte lipstick that I have. :p
Believe it or not, theyre actually the first two lipsticks that I have for my entire life. Which are
Maybelline New York Bold Matte - Mat7 and Silky girl matte lip colour (nearly nude 01).
Dua tu pun dah kira banyak la for me even I know there are so  many people out there memiliki pelbagai jenis of lipsticks.

Why umur 20 baru teringin nak pakai lipstick? haha sebabnya bila dalam picture my face looks really pale. Then I decided to have atleast one in my makeup bag *sangat~* . Then bila pergi kedai dengan ibu and my lil sis, kemain semangat "kita kena cari lipstick fatihah! (cakap kat adik) " and yes . I bought one. Yang maybelline tu. Price dia like RM 24 something.. where I found it affordable lah juga.  A few days later.. Hati ni membuak buak teringin nak satu lagi, *tak bersyukur betul* :')
Then I bought the silky girl one, which a lot more cheaper . Rasanya price like RM 15 cemtu. and colour dia sangat natural . I like that one!

Why matte?
Probably because ia nya macam trend , I was like so attracted dengan benda ni sebab nampak cantik yet tak glossy sangat kat bibir. Lagi lagi pula that time I met my friend *dini* and she taught me how to wear matte lipcream Nyx punya tu :p (biasa lah anak anak dara suka main liptip liptip ni kan)


So here are my lipsticks so far !

left - silkygirl . right - ofcourse le maybelline


a picture from the base
silky girl matte lip colour : code : nearly nude 01

Maybelline newyork - Bold Matte : Mat7

                                 
yang kiri silkygirl and kanan maybelline.
A clearer version or view for silky girl lipstick






Basically kalau yguys tengok, I chose colours yang natural and sesuai dengan warna kulit. Tak da lah pops out sangat yet still nice to try em on. I like these lipsticks sebab nya its easy for me to put on and tak glossy as I said tadi. Thats how matte supposed to be pun kan. Texture dia not to kering and moisture dia sedang sedang elok for my lips. *pardon for my non-cosmetic language :'D * While these type okay la it last for at least like 4 to 5 hours?  Lepas makan comot comot basuh mulut kumur semua haa apply ler balik apa susah :p   Maybe lepas ni kalau berkesempatan, am gonna buy Nyx matte lip cream tu. huhuihhuihuihi xp

Well thats all I guess! mari le pakai liptip reramai! 
p/s I did tersasul nak pakai laptop padahal lip stick . lol kan? ke tak lol? kbye.




Posted by Nur Farhana

Comments

  1. Woww! Saya pun jenis x pakai lipstick. Okeylah kaler nude camtu. Saya sbnrnya terfikir jgk nk beli lip tint tapi x prnh membelinya haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu la kan... jenis pulak memang tak suka pakai make up sangat. hehe nanti boleh la give a try :3

      Delete
  2. sy pn tak pakai lipstik, pakai bedak n bb cream je sbb nak cover kulit yg selalu break out ni . hehe. btw, . huhuihhuihuihi ni ekspresi apa ni ? kekeke, pertama kali dgr

    ReplyDelete
  3. Hahahaahhahaha awak ni! Huhehuihuehi tu ada lah satu ekspresi di mana excited bercampur baur dengan happy. Haa gitchu :p

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

#Ananasgoodmood Shawls Giveaway

Ananasgoodmood tiny giveaway :p

My Masters' Journey 101